16 листопада. Stereo Plaza . АРТПОЛЕ. ЗВУКИ/ДІЇ В ПРОСТОРІ - міжнародний фестиваль
-
Transglobal Underground вибухнули на британській сцені в 1990-х з абсолютно новим поєднанням стилів і ритмів, зразу завоювавши аудиторію на численних рейвах та фестивалях. Публіка намагалася знайти визначення їхньому звучанню — глобальний фьюжн, world music, орієнтальна музика, даб, техно… У TGU є це і ще багато іншого, але все — у створеному ними самими яскравому міксі. Це втілення музичного глобалізму виросло з безмежної любові до танцювальних напрямків, авангарду і етнічної, зокрема арабської, музики. TGU говорять такою кількістю музичних мов і користуються стількома стилями світової музики, скільки змогла осягнути їх ненаситна творча фантазія. Це унікальна формація з непередбачуваним складом, який постійно змінюється задля досягнення цікавого результату. Їхня остання робота «The Stone Turntable» продовжує отримувати схвальні відгуки: «TGU вміщають більше звуків, ритмів і стилів в одній композиції, ніж більшість гуртів в усій кар'єрі», «цей альбом найбільше відповідає духу часу», «вони зберегли ту магію, яка робить їх особливими»… Дійсно, двадцять років, проведені на сцені, не зменшили драйву TGU — їх енергетичний контакт з публікою не менш потужний, захоплює всіх і кожного у вир нестримних танців. Ті, хто цього року були на АртПолі, мали можливість в цьому переконатися.
Київська ДахаБраха та мінські Port Mone представлять «Хмелева Project». Ця програма на початку нинішнього року неодмінно збирала найбільші концертні майданчики України, що все одно не вмістили всіх охочих. Нагадаємо історію створення проекту: у селі Хмелева, на схилах Дністровського каньйону, поруч з нинішньою локацією фестивалю АртПоле, виникли його перші композиції. Музика ця якнайкраще асоціюється з ідеєю спільного творчого експерименту, що пропонує АртПоле, ініціатор «Хмелева Project». «Це ще не новий жанр, але вже доволі відсторонений від сучасної музичної реальності світ», «справжня мистецька подія на стику музичних ідей, філософських думок і емоцій», «дивовижної краси спільна програма» — такі відгуки музичної критики на проект. ДахаБраха сьогодні має в активі спільні проекти з всесвітньо відомими музикантами, та й сам гурт, без перебільшення, знають від скрізь, від Європи до Австралії. Експериментуючи з українським фольклором, гурт додав до народної музики ритми індустріального світу, створивши свій яскравий і неповторний образ. Щодо інструментального тріо Port Mone, вони, на думку захопленої критики, здатні «за допомогою трьох інструментів у новій стилістичній формі створити квінтесенцію сучасної музичної культури, починаючи з року, ембієнту, психоделіки, екстраавангардної експериментальної музики і закінчуючи поп-музикою». Світ виникає з хаосу, музика постає з душі етносу — таке бачення ДахаБрахи. В основі творчої концепції Port Mone — також ствердження того, що музика є завжди й в усьому, що завжди можна почути й відчути, а потім організувати навколишній акустичний хаос.
Volosi з'явилися на сцені два роки тому — на відомому польському фестивалі Nowa Tradycja — і одразу здобули всі можливі нагороди, від відзнак журі до призу глядацьких симпатій. Через рік підтвердили свій статус, отримавши гран-прі European Broadcasting Union за найкращу world music композицію Європи. Частина гурту — класичні музиканти, які мріяли про імпровізацію і тому понад усе полюбили народну музику з її життєствердною спонтанністю і красою. Інша частина — жителі Татр гуралі, але гуралі видатні, вони часом звучать так, ніби походять з Нового Орлеану, і мають в собі щось таке, що сто років тому надихнуло світ на виникнення джазу. Vo?osi, що стали відкриттям АртПоля’2012, з того часу встигли підкорити Німеччину, Грузію і відзначитися на найбільших фестивальних майданчиках Польщі.Вартість квитків 150–750 грн, їх можна придбати на parter.ua, а також в театральних касах Києва.